Det var en gång för mycket


Det var dags att lämna, så jag lämnade, och istället började det nya. De nya personerna att lära känna. Det finns många sätt att lära känna, och vi väljer alternativet med soffan och vodkan. Desto mer jag lär känna dig, desto argare blir jag på alla de som inte gör det. De som kan skratta bakom ryggen åt något så löjligt som... 


Fan...


Vodkan är inte ett bra sätt att lära känna. Jag blev alldeles för full, spyr och minns inte allt vad jag sa om mig själv. Tänk om jag sa för mycket. Man ska aldrig säga för mycket när man träffar människor för första gången. Eller blir det då en ärlig relation? Det finns nog ingenting annat än att skratta bort det lite generat under kommande möte, och fortsättningsvis låtsas som ingenting. Trots allt, har jag en stor känsla av trivsel redan nu. Och snart står jag upp igen, leende och beredd på mer. Så hon smusslar in mig på stället med löfte till vakten att bara ge mig en Cola. Jag är inte gammal nog för någonting annat än.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0