Det var en gång påsk som aldrig förr


Inte den, inte den, inte den och inte den. Vad fan ska man ha på sig för kläder? Jag hatar den tajta ekonomin man måste överleva med som student. När fan ska jag ha råd att köpa något nytt? Jamenar, bortsett från de tre nya byxorna, linnet och tröjan som jag köpte den här månaden. Ehum... Men nu är det fest och jag har ingenting som jag inte redan har använt minst två gånger. Det finns bara en lösning. Jag blandar allt jag redan har, och klär ut mig till påskkärring. Det är ju trots allt påskafton, och jag har inte utnyttjat det maskeradtillfället på över tio år. Ett par randiga leggings som jag aldrig någonsin kommer att använda på allvar, en vit klänning, en svart klänning över, en brun tunika över det, och en svart väst allra överst. Hon rotar fram den fula kavajen från uthuset och sträcker fram till honom. Vi toppar med en röd alldeles för liten hatt. Nu är vi ett par på påsk, han och jag.

Fotbollsplanen var vår. Den stora badtunnan var på plats redan två dagar tidigare, och vattnet hade fyllts på under ett dygn. Jag skulle inte bada, för jag var alltför osäker på mig själv. Jag kände också mig själv tillräckligt bra för att veta att jag i alla fall skulle plumsa i efter vodkan. Men nu går jag händelserna i förväg igen, för det var inte ens mörkt än. Det ska grillas först, och sedan kommer tävlingarna. Jag tog på mig de stora hörselskydden och satte mig i skottkärran. Han ser ingenting, och för att vinna måste vi samarbeta. Sicksacka fram mellan konorna på banan. Vi vann, för jag var livrädd för att ramla. Vem är störst i käften? Vem har bäst oralsex? Vilka kommer snabbast i en trekant? Tävlingarna fortsätter och batteriet i min kamera dör långsamt ut. Men vattnet i tunnan når 40 grader, och jag hoppar i tre gånger. Vad som händer däri är hemligt och jag är en av många som har påsk som aldrig förr.


 



     
Förberedande eldning av tunnan och  vägen till Blåkulla

   
Grillning vid fotbollsplanerna, samarbetstävling och Vem är mest musikalisk

   
Vem är störst i käften, och den berömda tunnan

    
Vilka kommer snabbast i en trekant? Vem har bäst oralsex, och när han leker säl i duschen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0