Det var en gång etthundra


Regndroppar mot rutan, men små blå hål. Solstrålar skiner igenom, eller upp bakom. Jag riktar kameran mot himlen ännu en gång. Jag har fotograferat i etthundra dagar. Jag pysslar ihop molnen till en ofullbordad tavla. Det saknas ännu niohundra bilder. Projektet har ett par år kvar, men jag har kommit någonstans och det känns bra. Jag gör mig så liten som möjligt i bubbelpoolen för att värma så mycket som möjligt av mig. Jag köpte en klänning inför kommande lördagsfest, men vet inte om jag vågar ha den, för den är finare än jag och det skapar en viss obalans i brist på självförtroende. Och kanske är de röda klackarna alldeles för röda? Pärlor skulle passa bra, men jag har inga.

Linedance
, nybörjade. Måndag 19:00 – 20:00. Skaraborgvägen 35E. Han och jag var där. Han och jag var de enda som var där. Han och jag följde stegen som dansläraren tog. Höger - en, två, tre, fyr, snurr, två, tre, fyr, klapp. Vi fnissade när vi gjorde fel och slängde oss i varandras armar när vi klarade de hela danserna hyfsat felfritt. Häl, häl, tå, tå, häl, tå, sned och vänd. Säsongens linedance kanske inte har någon framtid med två elever, och vi hade inga planer på att stanna kvar, men vi hade en svettigt rolig måndagskväll i stan.



Etthundra från ovan



Kommentarer
Postat av: sarah

åhhhh vad fint med alla moln!! wio wio

2009-09-01 @ 15:54:08
URL: http://skristiansen.blogg.se/
Postat av: Lina

Det kommer bli ännu finare med ettusen! :)

2009-09-01 @ 18:54:30
URL: http://pajron.blogg.se/
Postat av: sarah

wow ska du ta ettusen bilder? =) coolt. jo vi åker ut och backpackar i 6 månader =) wio wio. fick du mitt sms ang hejdåkvällen?? Kramar

2009-09-02 @ 08:27:24
URL: http://skristiansen.blogg.se/
Postat av: Lina

Vart åker ni? Ja det fick jag, men jag vet inte än hur det blir. Men jag hör av mig i tid om det. :)

2009-09-02 @ 09:43:33
URL: http://pajron.blogg.se/
Postat av: Tee

så fint projekt! Skulle gärna också vilja ha något sånt, men vad...äsch orkar inte tänka.

Din outfit låter fin fin... jag skulle själva vilja ha röda klackskor...dock inte högklackat..

Du har blivit ganska "kvinnlig" mot vad du varit?? ;)

2009-09-03 @ 19:46:40
Postat av: Lina

Äääh, man kan göra precis det man har lust till. Jag har tankar på ett bakelseprojekt också, men till skillnad från himlen skulle det kosta lite pengar. Och ett porträttprojekt men det skulle kräva mer planering inför det, så vi får se. Har som sagt ett par år kvar av det nuvarande :)



Jag har ändrat stil rätt så drastiskt sedan gymnasiet, men lite av det gamla finns kvar. Klackskor är det nyaste tillägget i förändringen och jag går fortfarande ostadigt även om det inte är höga klackar utan "lagom". Du kommer vilja kyssa mig när du träffar mig, hoppas jag, (hëëëhhh)

2009-09-04 @ 00:09:27
URL: http://pajron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0