Det var en gång torsdagskväll igår


Så kom jag hem tillslut. Det var en stressig början på juli, men nu kom jag hem och kunde sätta mig ner på riktigt. Hem. Jag åker hem, sa jag i bilen på väg långt bort. Det är inte ditt hem längre. Nej, för mitt gamla rum är fyllt av ekon. Det var först när jag åkte hem igen från det som var borta som jag var hemma. Mina tjugotre kvadrat. Här ligger jag nedbäddad långt in på förmiddagen och sena nätter och hostar efter Hultsfredssjukan. Lyssnar på Regina Spektor och spelar Super Mario på 64:an. Utnyttjar en nyinflyttads erbjudanden. Gratis frukost. Gratis lunch. Gratis kollektivtrafik. Rabatter med honungsblommor i.

Min dator behöver en ny skärm. Jag köpte en 23tum Widescreen som tydligen ska vara så pass bra att det var värt att välja det sista visningsexemplaret. Sen kom vi hem och insåg att skärmen behöver en ny dator. Tusenlapparna springer iväg. Vinkar med sina kanter och sjunger ta mig om du kan. De sprang iväg för den 1000GB externa hårddisken också, för uppgraderingen är nödvändig. Jag har för mycket.


Mina fyra fönster står på glänt. DiLevas röst, hans dans och doften av söta rostade mandlar slinker in från torsdagskvällen utanför. Åh, den doften. Jag går ner och köper några. Hostar upp hälften av dem och funderar över livets stora fråga. Ska jag fuska med TV licensen?



Första bilderna av mitt hem, där jag snart ska ta tag i det där med inredning på allvar.
Hyllona i hörnet ska också komma upp, eller kanske får de vänta på renoveringen?





Kommentarer
Postat av: Anonym

Två datorer och en Tv. Ser kanon ut. Är det en situps-bräda närmast i hörnet också?

2009-07-17 @ 19:01:58
Postat av: Johanna

Den ser ju bra ut, micron! höhö jag har bordsben för barbord om du vill ha, och barstolar! om du o bror ska äta mysiga middagar! =) man SKULLE ju kunna slänga upp en barbord ovanför byrån i köket... barbord med bordsskiva i rött? =) FÖR tänk vilken arbetsyta! Tänk på arbetsyta för dina hembakta brööön! :-D

2009-07-17 @ 21:56:20
Postat av: Lina

Hehe, det känns som om det blir väldigt trångt. När jag tagit översta bilden står jag tryckt mot byrån, så det finns max 1 meter mellan den och situpsbrädan där. Stolar får absolut inte plats och jag tror inte det funkar med barbordet heller tyvärr :)

2009-07-18 @ 12:37:22
URL: http://pajron.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jaha, typiskt! Ja i så fall får ju inte situp-brädan plats! Och man får ju tänka på att den lindrar ångesten i svåra studentstunder!

2009-07-19 @ 11:10:35
Postat av: zerri

Jag tror du officiellt har världens minsta tv.. Ring till Guiness! :P Däremot two thumbs up för onödigt många datorer ;)

2009-07-21 @ 11:14:17
URL: http://zerri.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha, yes. Hade inga planer på Tv överhuvudtaget, men Jim övertalade mig att ta den han hade längst in i garderoben från 1750-talet. Men överraskande nog: Den är i färg! Och man kan spela Nintendo 64!

2009-07-21 @ 11:41:32
URL: http://pajron.blogg.se/
Postat av: Jim

Den är från 2000-talet! Jag fick sälja alla mina tillgångar för att köpa den! =(

2009-07-21 @ 18:10:18
Postat av: Pelle Svanslös

Snygga färger i ditt rum. Svart och rött, som i fotbollslaget Milans klubbdräkt. Inte lätt att möblera en liten etta, men du har lyckats bra. ”Bara ekon i ditt gamla rum”. Bra! Du har en mycket bra förmåga att uttrycka känslor i text på ett kort och tydligt sätt. Men ekon ljuder högst där väggarna är kala. Annars kan väggar tala. Har du bott länge i ett rum finns du i väggarna.

Nu är ditt hem i staden där insyn är jobbigt. Men studentrummet är inte det slutliga hemmet men ändå en bra erfarenhet.

Låt Jim betala Tv-licensen. Det är ju trots allt hans gamla TV. :)



Nyfiken? Tids nog får du veta!

2009-07-25 @ 15:40:14
Postat av: sarah

åhhh vad mysigt det ser ut Lina!! får jag komma och gosa i din gosiga säng?!

2009-08-10 @ 17:05:41
URL: http://skristiansen.blogg.se/
Postat av: Lina

Kom och va med mig varje dag och hela tiden! Vi kan hoppa i soffan och äta choklad.

2009-08-10 @ 22:24:03
URL: http://pajron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0