Det var en gång bakom busken


Fyllda baguetter och några starkcider i gräset. En filt bakom busken och den sommarvarma fredagskvällen. Vi hade bakat en chokladkaka också med en smutt av Kahlua i, och brandlarmet hade gått två gånger. Jag hade längtat efter den här kvällen med honom hela veckan och nu smygkysstes vi under den blåa himlen och drömde om Paris.


Han hade hämtat mig på dagis den eftermiddagen. Stått vid grinden med ett leende och tittat på mig i smyg när jag lekte med barnen. De hade trott att han var min pappa, för pappor hämtar barn på dagis. Men jag är inget barn och jag förklarade för dem att han var pojken som jag är kär i. Blääää. Sen kramade jag dem alla hejdå för sista gången, tog min avskedspresent med mig och lämnade lekens land. Jag hoppas att de får dig att tänka på oss, hade de sagt och gett mig ett paket innehållande fyra skålar målade i olika ljusa småbarnsfärger. Ja, de ska få mig att tänka på er, på sagorna, på lerfigurerna, på apelsinmålningarna, på lekarna, på sandslotten och de stora tunnlarna. Och påminna mig om min allra första tid på dagis. Ett land som jag aldrig fick uppleva som barn, men som jag kommer att tillbringa större delen av mitt vuxna liv i. Tack för det.








Kommentarer
Postat av: Anonym

svar: Här kan du läsa en steg-för-steg-guide om hur man lägger in "bara låten": http://www.designadinblogg.se/2009/may/youtube-klipp-utan-bild.html

2009-06-02 @ 12:19:18
URL: http://framtidendatiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0