Det var en gång med hög hastighet


Jag började första sommarlovsdagen med att lägga ner almanackan i lådan med markeringen från Högskolan, tillsammans med allting annat som kan kopplas dit. Jag ljög förmodligen sist, för oj, vad mycket det finns att göra när man inte längre styrs av det ena sista inlämningsdatumet efter det andra. Jag ska sammanställa min bok, förbereda flytten, kika inredning, sortera i hårddisken, bläddra i skönlitteratur (åh!), och ägna ytterligare några sena kvällstimmar åt filmlagret. Engagera mig mer i fotograferingen och kanske försöka mig på två träningspass om dagen?


Helgen gick alldeles för fort, ännu en gång. Under fredagskvällen satt vi liksom bara och tittade på varandra alla fyra, på det ena utestället efter det andra. Det blev knappt mer än så, för jag orkade inte öppna munnen. Och när jag väl gjorde det sa den bara samma saker, om och om igen, medan resten av mig tänkte på någonting annat. På lördagskvällen är vi ensamma, tar en timlång skogspromenad, blandar mjölkdrinkar och han grillar fläskfilé iklädd kalsongerna. Sedan blir vi inbillningssjuka och skrattar åt lördagsrullen med Jonas Karlsson och Livia Millhagen för andra gången. På söndagen äter vi frukost i trädgården på en filt, har Matrix-maraton och mumsar hemmagjorda hamburgare. Jag slog mitt huvud i en vass kant och han spelade på gitarren och sjöng en sång om det. Hon slog i sitt lilla huvud, aj-aj-aj, aj-aj-aj. Ja du ser, helgen försvann, bara sådär. Jag avslutade den med att ge min röst till EU-valet.


Och om nu någon av er råkade missa förra veckans TV 4 film, Illusionisten från 2006, så ta er i kragen och se den, det är det bästa tips jag kan ge för tillfället. 

 





Kommentarer
Postat av: Tee

ooh ja, Illusionisten är superbra! Såg den för några månader sedan. En mycket smart film! Love it!

2009-06-09 @ 20:09:01
URL: http://theresesievanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0