Det var en gång cirkus och artister


Helgen gick alldeles för fort, precis som han sa, även om fredagen kändes långt borta. Premiären av Pauls nya film. Vi gick dagen efter men tog oss ända till Göteborg för att göra det. Jag köpte ett huvud och lite hår, där några människor tågade fram och drog till sig min uppmärksamhet (bilden nedan). På kvällen väntade jag förmodligen på att någonting skulle hända, fast om det hade hänt, hade jag ändå valt att avstå. Jag lade mig ner av smärta istället. Liksom dagen efter och dagen efter igen. Rytmik och rörelsetema på högskolan, måndag morgon. Medan discokungen dansar i gymnastiksalen och cirkusartisterna balanserar, ligger jag utsträckt på golvet en bit utanför med handen hårt tryckt mot mina revben. Jag var med mer än jag klarade av, för det var så förbannat roligt. Vi körde bil längst strecken på golvet, lekte charader och hade rockringstävlingar.

Jag mötte en gång en söt pojke som hette Jim
(vilket inte har någonting med saken att göra, jag bara sa det, för han sa det först)



Göteborg, 7/3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0