Det var en gång en premiär bland annat


Premiärbiljetter till Män som hatar kvinnor och största size popcorn, vilket var onödigt eftersom jag knappt orkade hälften. Över förväntan. Jag hade inte vågat hoppas på så mycket. Till och med filmmusiken liknade den jag hade föreställt mig i samband med boken. Otroligt. Förstå att jag tappade hakan redan i inledningen. Den får hög poäng, även om någonting i slutet var lite för lamt enligt mig, och kanske att det fanns någon skådespelare som inte riktigt passade in i sin roll.  


Lite lördagssällskap i den där lägenheten igen. Han pussar mig på kinden och sjunger; I want to kiss you on the cheek, and now I did it and now I did it again and again and again and again... Och jag skrattar, precis som till förra veckans dans. Så går vi hem tidigt och somnar och vaknar och undrar vad fan som hände? Samtidigt luktar hela det andra huset rök. Det var någon där som försökte elda upp en dammsugare. Jag tror att det var pappa. Jag får plågas till stanken, medan jag tränar inför morgondagens mardröm, den andra i sitt slag. Det var en gång en olycka...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0