Det var en gång måndag eftermiddag


Vad fan är de didaktiska konsekvenserna? Konsekvenser av vadå? Di-dak-ti-ska. Det hade varit observationer på förskolan och nu skulle rapporten sammanställas. Jag var klar redan tredje dagen egentligen, men de där jävla förvirrande didaktiska konsekvenserna då? Det luktar bränd hjärna. Men kom igen, de diktasiska konventionerna! De dåduktiska konstruktionerna? Eh, blä. Det är två dagar kvar till min födelsedag. Jag ligger ett helt år framåt i tiden men känner mig som tre år tillbaka. Hur förklarar man det? Det kanske är precis som de dimensionska kontrasterna? Eller nej, vänta...  


Vänta! Jag väntar på ett samtal, och hundra tankar kretsar runt följderna av det samtalet. Ring mig, snälla! Det var söndag igår. Det är måndag idag, så det är alltså en dag mindre, och kanske två dagar kvar. Tänk om det ringer på min födelsedag! Det var söndag igår. Jag skrev några ord på en lapp och han lade det i brevlådan. Sedan höll vi stenhårt i tummarna båda två och fnittrade. Men det har ingenting att göra med ett samtal, så jag hade inte behövt nämna det. Jag måste packa ner mina tankar i byrålådan, för jag skulle kunna ägna hela dagen åt dem, men samtidigt måste jag ta tag i de diplomatiska koncentrationerna. Eller... vah?







Kommentarer
Postat av: emma

hej lina!

oj.. ja, då har du missat lite.. jag flyttade hit till gbg för lite mer än en månad sedan.. :)

2009-05-04 @ 21:19:04
URL: http://emmafransson.blogg.se/
Postat av: Theresé

du fyller år imorn? vara det 6:e?? jooO? puss

2009-05-05 @ 17:58:01
URL: http://theresesievanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0