Det var en gång en ny start


Andetagen syns i kylan. De slår tillbaka mot ansiktet och försvinner in i den fladdrande halsduken. Jag cyklar genom staden på natten med en hastighet högre än någonsin. Eller är det bara en illusion, därför att allt annat står still? Samhället sover under färgglada stjärnor. Där finns tårfyllda ögon av vinden och lusten att sjunga. Beneath the sheets of paper lies my truth. I loved you first, I loved you first. Men ljudet av långsamma steg finns i närheten. Och jag sjunger inte, men skyndar mig hem till den viktigaste i världen.

Det lärande barnet
. Så börjar vår sjätte kurs. Jag tar ett steg tillbaka, för jag kan inte. Utmaningen var för stor. Jag måste utvecklas nu, men jag måste göra det lagom, inte likt en explosion, för det kan omöjligt ta mig uppåt. Jag tänker gärna att allt som händer har en mening som inte ska motsättas. Men det här kan inte vara meningen, eller kan det? Kan meningen inte lika gärna vara att jag ska ta ett steg tillbaka? Veta den jag är och säga tack men nej tack? Hon såg på mig och antecknade några namn. Och ändrade sina rutiner för min skull. 

Det lärande barnet.
Det blir en hård höst, men inte på grund av kylan och vinden eller de vita andetagen. Jag känner redan att tiden inte räcker till. Därför blir det kortare än någonsin och möjligen med större mellanrum. Och jag somnar till stora regndroppar mot rutan ännu en natt.




Hej





Kommentarer
Postat av: Pelle Svanslös

När natten är som svartast är gryningen som närmast.

När nöden är som störst finns hjälpen bakom närmsta hörn. I motgång skiljs agnarna från vetet. Och vetet gror och växer till. Behåll greppet Lina!

2009-10-01 @ 21:17:20
Postat av: Anki

Jag vet! Jag är snyggast i mustach, borde kanske ha det oftare? =)



Då ska jag vara tråkigaste tanten i världen, men kursen efter ska visst vara ännu värre!! =(

Jag vill inte plugga!

2009-10-01 @ 22:56:21
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja, jag vet att den är det. Då ska det vara inlämning inför varje föreläsning, nu är det ju bara inför varje seminarie. Men jag pallar alltid det skriftliga trycket.

2009-10-02 @ 00:08:23
URL: http://pajron.blogg.se/
Postat av: Anki

Lina, du är lite muppig du kan ju inte svara på dina inlägg i DIN blogg utan du får ju svara i resp. blogg!

2009-10-02 @ 17:58:45
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag svarar alltid i min blogg. Nu med tydligen. Jag älskar att kolla andras kommentarer och blir nyfiken på svaret, men hatar när man måste leta svar någon annanstans. Så du får fortsätta söka svar i samma inlägg du frågade :)

2009-10-02 @ 20:49:19
URL: http://pajron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0